czwartek, 14 stycznia 2010

Billposter Aoe

Billposter Aoe
1 . Buildy
Billposter AoE jest to taka postać, która nie walczy z jednym przeciwnikiem. Zbiera bowiem tyle, na ile pozwala jej build, ekwipunek, oraz umiejętności, a następnie wykańcza je wszystkie za pomocą swoich skilli AoE - Area of Effect, czyli tzw. obszarówek. Istnieją dwa ogólne buildy dla BP walczącego w taki sposób - Int AoE oraz Str AoE. W obu wyznaczamy sobie wartość STA którą chcemy osiągnąć, następnie resztę punktów przyznajemy w atrybut odpowiedzialny za dmg.
Ja jednak przedstawię je w taki sposób:

Dla Str AoE:
STR ?
STA 120-160*
DEX 15
INT 15

zaś dla Int AoE:
STR 15
STA 120-160*
DEX 15
INT ?

*Istnieje także build odpowiednio 30-50 Int/Str, oraz reszta wpakowana w Sta. Billposterowi AoE potrzebna jest duża ilość hp, nie jestem jednak w stanie podać wartości dokładnej. Może to być nawet pozostawiona bazowo - 15 - i nadrobiona ekwipunkiem. W buildach AoE przyjęło się jednak, że optymalna wartość waha się pomiędzy 120, a 160, stąd ta wartość i adnotacja z mojej strony.

Jak widać buildy te są proste i trudno się w nich zgubić. Najpierw staramy się dążyć do odpowiedniej ilości Sta, następnie każdy następny punkt przeznaczamy na obrażenia. Większość osób wykłóca się, że powinniśmy zacząć od wbicia tego Str do wartości 30 (tyczy się głównie Str AoE), ponieważ w innym wypadku nasz dmg będzie strasznie niski - ale odpowiedzcie sobie sami, czy te niespełna 100 dmg nas zbawi?
Z drugiej strony przy skumulowaniu tego atrybutu wraz z bonusami z seta, biżuterią, bronią itp. da się odczuć efekty, ale to dopiero w późniejszym etapie gry.

2 . Skille

Assist:
  • - Heal - leczy on odpowiednią wartość HP +3 hp za każdy punkt w Int. Otwiera nam drogę do każdego innego skilla. Dajemy na 3.
    • - Patience - dodaje odpowiednią wartość HP. Każdy punkt w Int zwiększa czas trwania o 2 sekundy, jak zresztą w większości przypadków. Dajemy na 4.
      • - Resurrection - wskrzesza on zmarłą osobę. Dajemy na 4.
        • - Circle Healing - leczy on odpowiednią wartość HP +3hp za każdy punkt Int - ponadto działa na wszystkich członków party, o ile znajdują się blisko rzucającego. Dajemy na 4.
          • - Prevention - gdy nasze HP spadnie poniżej 10%, leczy on odpowiedni procent naszego maksymalnego życia. Przy wymasterowanym leczy 100%. Dajemy na 20.
  • - Quick Step - zwiększa naszą mobilną szybkość o 9+poziom w skillu%. Wyjątkiem jest poziom 20, na którym mamy już 30% mspd. Dajemy na 20.
    • - Haste - zwiększa naszą szybkość ataku o 5+poziom w skillu%. Ten skill jest wyjątkiem - czas rośnie o 2.5 sekundy za każdy punkt Int. Dajemy na 4.
      • - Cat's Reflex - zwiększa nasz blok, niestety nie przeciw atakom dystansowym. Co dwa poziomy(na 1/3/5 etc.) bonus ten zwiększa się o 1%, natomiast przy wymasterowanym dodaje 12%. Dajemy na 20.
        • - Cannon Ball - Zwiększa nasz Dex o 1 na każdy poziom. Nie dajemy nic.
  • - Mental Sign - Zwiększa nasz Int o 1 na każdy poziom. Dajemy na 20 (w przypadku Str AoE można się z nim wstrzymać/ominąć całkowicie).
    • - Heap Up - zwiększa naszą Sta o 2 na każdy poziom. Dajemy na 20.
      • - Beef Up - Zwiększa naszą Str o 1 na każdy poziom. Dajemy na 20 (w przypadku Int AoE omijamy).
        • - Accuracy - Zwiększa naszą celność (Hit Rate) o 1% na poziom. Nie dajemy nic.
  • - Straight Punch - Skill ofensywny. Postać zamachuje się po czym oddaje jeden potężniejszy cios. Dajemy na 4.
    • - Stonehand - Jest to buff, który sprawia, że każdy atak ma pewną szansę na oszołomienie przeciwnika (stun). Dajemy na 20.
      • - Burst Crack - Podstawowa umiejętność AoE. Postać zamachuje się podobnie jak przy umiejętności Straight Punch, tym razem uderza w ziemie, pod zaznaczonym potworem. Dzięki temu obrywają wszystkie potwory znajdujące się dookoła naszej postaci. Dajemy na 20.
        • - Power Fist - Kolejna ewolucja pokroju Straight Punch. Dajemy na 5.


Billposter:
  • - Belial Smashing - Skill ofensywny. Postać zamachuje się po czym oddaje jeden potężniejszy cios, tym razem przelatując przez przeciwnika. Dajemy na 2.
    • - Blood Fist - Debuff. Zadaje obrażenia, tym samym sprawiając, że przeciwnik krwawi. Dajemy na 5
      • - Piercing Serpent - AoE bazowane na Str. Niestety jest to klasyczny fail ze strony twórców gry, ale o nim później. Dajemy na 7, ewentualnie maxujemy.
  • - Asmodeus - Buff pokroju ?weapon mastery?. Na maksymalnym poziomie zwiększa Att z Knucka o 80. Dajemy na 10..
    • - Baraqujal Esna - Debuff. Zadaje obrażenia, tym samym na krótki okres zmniejsza def naszemu celowi, tym samym zwiększając jego atak. Czasami przydaje się na gianty oraz można nim się pobawić na arenie. Dajemy na 10.
      • - Bgvur Tialbold - Int AoE. Jest dosyć szybkie i czasami przydaje się na arenie. Bez względu na to jakim buildem się kierujemy, dajemy na 10.
        • - Sonichand - Jest to dość szybko atak w pojedynczy cel. Użyty w Action Slotcie całkowicie ignoruje czas rzucania. Wyjątkowo się przydaje na PvP, dlatego dajemy na 10.
          • - Asalraalaikum - w skrócie Asal. Jest to nie dość, że najlepszy skill Billpostera, to w dodatku najlepszy w grze. O nim później. Dajemy na 10.


Okej, to teraz kolejność. Do 28 poziomu maxujemy Burst Crack'a, oraz Heap Up. Później w sumie dążymy do tego opisanego wyżej. Na 60tym powinniśmy do wymasterowanych umiejętności dołączyć Preventiona, Stonehanda, Asmodeusa. Buffami nie powinniśmy się tak przejmować, ponieważ istnieje duża szansa, że assist/rm z nami trenujący takie posiada, aczkolwiek rzadko się zdarza, żeby taki miał Quick Stepa, dlatego i jego proponuje ogarnąć. Kolejne powinny być nasze, Bpkowe skille, wliczając w to AoE. Ewentualnie pokwapić się o Cat's Reflex, poniważ i o niego ciężko. Następnie wedle uznania. W sumie Int AoE może do 70go kierować się skillami dla Str AoE, a następnie użyć reskilla i rozdawać pod Int obrocony.gif

3 . Ekwipunek
  • Sety warte uwagi:
    • Shurand/Shuran (60-75) - niektórzy uważają,
      że w tym przedziale należy uzywać blue itemów,
      musimy jednak zdecydować, czy chcemy 15% hp i 8 Int'a, czy ~60 DEF'a

      Bonus
      2/4: Def+19
      3/4: Def+45, INT+8
      4/4: Def+45, INT+8, HP+15%
    • Alext/Ales (75-105)

      Bonus
      2/4: Def+21
      3/4: Def+43, DEX+7
      4/4: Def+43, DEX+7, HP+15%
    • Billst/Billporon 105+

      Bonus
      2/4: Def+10%
      3/4: Def+10%, Block+10%
      4/4: HP+15%, Def+15%, Block+15%
  • Bronie:
    • Guardian Knuckle (60-90)
      Attack: 258 ~ 260
      Attack speed: Fast
      Added bonus:
      Attack speed+15%
      HP rate+15%
    • Angels Gloves (90-110/115/120)
      Attack: 306 ~ 308
      Attack speed: Fast
      Added bonus:
      HP rate+15%
      Hit rate+20%
    • Bloody Knuckle (110/115/120+)
      Attack: 338 ~ 340
      Attack speed: Fast
      Added bonus:
      Additional damage+250
      DEF+100
      Add HP+20%


Okej. Jak już łatwo się domyśleć, w podane wyżej przedmioty powinniśmy się zaopatrzyć, lecz nie jest to przymus. Jeżeli w setach mamy pierce, wkładamy wedle uznania. Zwykle w celu AoErowania wkłada się tam HP, aczkolwiek mile widziane są także ATK, a także DEF. W broniach staramy się ładować to, czego potrzebujemy, Sta, tudzież zależnie od naszego buildu Int/Str. W przypadku Int AoE znacznie lepsza wydaje się opcja wkładania w bronie/tarcze kart z Intem, ponieważ dodaje nam także dommt, czyli czary (w tym Int AoE) będą rzucane szybciej.

Dostęp do tarcz daje nam niezwykłą możliwość do zrównoważenia naszych statystyk. Szukamy takiej, która funduje nam to, czego według nas mamy niedomiar. Na dobie dzisiejszych czasów nawet dobrze przebudzone przedmioty można dostać po niskich cenach.

Jeżeli chodzi o biżuterię, to tak samo. Dobrym wyjściem jest zaopatrzenie się w vigory +9, które nie należą do najdroższych, ewentualnie w możliwie dostępne intelli, dla Int AoE, lub stamy, gdy mamy niedobór HP. Jeżeli chodzi o kolczyki, to na tej samej zasadzie - gdy czujemy niedosyt, a potworki biją nas za mocno, staramy się o plugi. W innym wypadku ubieramy demole. Z naszyjnikiem nie będzie problemów - bezkompromisowo gore.

4 . PvM - czym expić?
Od dawna ciężki wybór stanowi czy powinniśmy wybrać Str, czy Int AoE. Nie mam zamiaru wam niczego narzucać, co najwyżej przedstawię za i przeciw dla obu wyborów.

Str AoE:
+ postać AoE oparta na Str znacznie lepiej sprawuje się na PvP,
+ jako że korzystamy z AoE na 28 lvl, które jest znacznie lepsze od tego na 70ty*, koszty w FP są bardzo małe,
+ większy dmg z innych skilli, jak i zwykłych ciosów,
+/- dmg ze Str AoE jest porównywalne do Int AoE,
- jest znacznie wolniejsze od Int AoE,
- aby go użyć należy zaznaczyć moba,
- wyjątkowo krótkie buffy,
*Pytacie, dlaczego? Str AoE, które dostajemy na 70tym poziomie, piercing serpent, ma porównywalną prędkość do tego na 28, aczkolwiek:
>"zjada" znacznie więcej FP;
>ma mniejszy dmg niż to na 28, chyba, że ma jakiś wzorek do którego nie udało mi się dotrzeć,
*
i wręcz wprost odwrotnie Int AoE:
+ stosunkowo długie buffy,
+ bardzo szybki cast, ponadto wpływają na nie decrease'y,
+/- dmg ze Str AoE jest porównywalne do Int AoE,
+/- pomimo że Str AoE jest lepsze na arenie, bgvur tialbold omija DEF przeciwnika,
- praktycznie brak możliwości do walki 1vs1,


Ponadto expienie nie wymaga wielkiej filozofii. Buffujemy się, ewentualnie robi to nasz partner. My musimy pamiętać, by zawsze przed zaczęciem zbierania rzucić na siebie preventiona, następnie asmodeusa. Jak każdą postacią AoE musimy wybrać sposób tego zbierania. Ja staram cały czas biegać w kółko, by nie rzucać się na falę wszystkich potworów i obrywać tylko od niektórych - cały czas idziemy do przodu, a jak zawracamy, to omijamy ?stado? szerokim łukiem. Już od początku należy pamiętać, by wręcz spammować jedzeniem. Później wypada tyle sałatek, że zmuszeni je jesteśmy wyrzucać, więc nic się nie stanie jak będziemy maniakalnie klikali w to Fx. Przed samym zaczęciem mordowania naszych przeciwników rzucamy na siebie stonehand, po czym wystarczy ładnie spammować i jedzeniem, i skillem obszarowym. Prevention ma nam służyć jako ostatnia deska ratunku, dlatego starajmy się nie zapominać o tym i pilnować jego aktywności. To chyba tyle?

5 . PvP
No więc od czego by tu zacząć? Billposter, zwłaszcza taki z dużymi pokładami HP, jest naprawdę groźnym przeciwnikiem PvP. Dlaczego? Posiadamy:
- stonehand, dzięki czemu każdy nasz atak może ogłuszyć (stun);
- prevention, gdy hp spadnie nam poniżej 10%, to uleczy nas na max;
- sonichand, dzięki którym wprowadzamy kilka ataków tak szybko, jak jeden;
- bgvur tialbold, dzięki któremu możemy wyhaczyć niewidzialnych przeciwników;
- ASAL'a! To jest zło, mrok, i cierpienie w jednym. Nie znam dokładnego wzorku na niego, aczkolwiek wiem, że duże ilości Str oraz MP, najlepiej zrównoważone, dają nam cios niemalże nie do przeżycia. Ba, nawet nie jest to trudne. Atk, taki jak z Knucka, czy demoli, jest dodawany w proporcji 1:1, więc pierce do ataku, czy lvl knucka tak naprawdę dużo nie dają. Wystarczy więc dorwać byle jakie eq, przebudzone do mp, lub str (przeważnie helmet/suit/knuck str, natomiast boots/gaunts/shield do mp - cały czas pamiętając że jesteśmy AoE i nasze wartości atrybutu atakującego, nawet jako Str AoE, nie są jakieś szokujące). Tak bez problemu możemy obserwować pięciocyfrowe obrażenia na graczach, a 6-cio na potworkach, więc czego chcieć więcej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz